Coraz więcej podatników oraz przedsiębiorców decyduje się na kontakt z urzędami za pośrednictwem internetu. Sposób ten pozwala dopełnić wielu formalności bez wychodzenia z domu.

Złożenie deklaracji, pisma lub wnioski wymaga wyłącznie dostępu do internetu oraz komputera.

Jakie sprawy można załatwić przez Internet pod kątem obowiązków księgowych i podatkowych?

– składanie deklaracji podatkowych
– korespondencja z US, ZUS
– składanie wniosków o dotacje
– odbieranie pism urzędowych
– wystawiania oraz odbieranie faktur
– składanie sprawozdań finansowych
– przygotowanie oraz złożenie JPK

Warto zwrócić uwagę na fakt, że załatwianie spraw przez Internet wymaga posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To bezpieczna forma potwierdzania tożsamości osoby składającej dokumenty, faktury czy deklaracje.

Istotne jest, że e-podpis kwalifikowany ma taką samą moc prawną jak podpis złożony własnoręcznie.

Wyrobienie oraz aktywacja nie zajmuje dużo czasu. Warto zgłosić się do osób zajmujących się sprzedażą oraz pomocą w aktywacji podpisów elektronicznych. Gwarantuje to późniejsze bezpieczne korzystanie z możliwości podpisów elektronicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *