Biznesplan pomaga:
- określić pośrednie i końcowe cele firmy,
- sprecyzować główne kierunki biznesu: rynki sprzedaży, konkurencję, marketing,
- wyznaczyć główne strategiczne i taktyczne metody i narzędzia do osiągnięcia celów,
- określić kluczowe mierniki i parametry oceny efektywności działań poszczególnych działów firmy,
- oszacować kluczowe mierniki i parametry oceny efektywności działań poszczególnych działów firmy,
- oszacować planowany dochód i wydatki firmy,
- określić strukturę organizacyjną oraz kluczowe stanowiska w firmie,
- opisać niezbędne zasoby oraz źródło ich pozyskania,
- zaplanować harmonogram i kolejność działań,
- przewidzieć możliwe zagrożenia i trudności, a także sposoby ich rozwiązania,
- ocenić finansową, techniczną, produkcyjną sytuację w firmie, a także dostępne zasoby firmy, możliwości oraz realność osiągnięcia celów biznesowych oraz wykonania zamierzonych planów.