Pełna księgowość

W zależności od tego jakie dochody uzyskuje Twoja firma, spółka z o.o. zobowiązana jest do prowadzenia księgowości pełnej lub uproszczonej. Jeśli dochód firmy za rok obrotowy przekracza określony próg wtedy przedsiębiorcy mają obowiązek prowadzić pełną księgowość, a ta najprościej rzecz ujmując wiąże się z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. To proces bardziej skomplikowany od prowadzenia małej księgowości, której głównym celem jest obliczenie podatku.

Księgi rachunkowe w spółce z o.o. muszą być starannie prowadzone. Każda transakcja bezgotówkowa, jak i gotówkowa wymaga zapisania. Pozwala to na bieżące analizowanie i kontrolowanie zdarzeń gospodarczych. Jest to istotnie z punktu prowadzenia finansów przedsiębiorstwa. Pełna księgowość uregulowana między innymi Ustawą o Rachunkowości, dostarcza wielu cennych informacji na temat stanu i kondycji firmy.

Księgi rachunkowe w spółce z o.o. można prowadzić samodzielnie, powierzyć je biuru rachunkowemu lub księgowej. To od przedsiębiorcy zależy, który wariant wybierze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *