Wszyscy przedsiębiorcy będący czynnymi podatnikami VAT-u zobowiązani są do comiesięcznego wysyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego drogą elektroniczną. Co jednak w przypadku, gdy wystąpią rozbieżności pomiędzy informacjami zawartymi w pliku JPK, a deklaracją VAT?

W takiej sytuacji podatnicy otrzymają powiadomienie o niezgodności. Najczęstsze błędy w JPK dotyczą:
– rozbieżności w informacjach w JPK_VAT, a deklaracją podatkową,
– rozbieżności dotyczących kwot transakcji w przesłanych przez kontrahentów transakcjach,
– wykazania w JPK_VAT transakcji z kontrahentami, którzy nie dysponują tytułem czynnego podatnika VAT.

Zawiadomienie o niezgodności urząd wyśle e-mailem z adresu jpk.analizy@ds.mofnet.gov.pl, wiadomością sms bądź Pocztą Polską na adres podany w zgłoszeniu identyfikacyjnym lub aktualizacyjnym na druku VAT-R.

Otrzymując powiadomienie o niezgodności w JPK_VAT przedsiębiorca zobowiązany jest do złożenia korekty danego pliku. W pierwszej kolejności warto jednak zwrócić się do urzędu, gdzie wyjaśnimy powstałe rozbieżności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *