Mailing reklamowy jest odmianą marketingu internetowego. Jego najważniejszą cechą jest wykorzystywanie poczty internetowej jako narzędzia reklamy. Polega on na wysyłaniu na adresy e-mail potencjalnych klientów odpowiednio przygotowanych wiadomości. Mają one na celu zachęcenie odbiorców do skorzystania z oferty firmy.

Najważniejszymi powodami, dla których mailing reklamowy jest tak popularny, jest jego niski koszt i prostota. To jedna z najtańszych form reklamy oferowana przez agencje marketingowe. Koszty ograniczają się do napisania odpowiednio sformatowanego tekstu wiadomości i kupna dostępu do bazy danych adresów e-mail. 

Najbardziej istotną rzeczą przy ocenie efektów każdej kampanii reklamowej są oczywiście jej efekty, czyli liczba nowych klientów w przypadku tradycyjnych form reklamy oszacowanie jej efektów jest praktycznie niemożliwe, gdyż na sprzedaż towarów lub usług mogą mieć wpływ różne czynniki. Natomiast mailing reklamowy pozwala na bardzo dokładne zmierzenie efektów, dzięki wysyłaniu w wiadomości unikatowego linku do sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *