Jak wiadomo, księgowość nie jest niczym prostym. Aby księgi rachunkowe lub KPiR były prowadzone poprawnie, warto skorzystać z pomocy biura rachunkowego. Jest ich jednak bardzo wiele i nigdy nie wiadomo, któremu tak na prawdę można powierzyć swoją firmę. Tylko wybrane biura są wystarczająco profesjonalne. Poniżej przedstawię więc kilka prostych kroków, które pozwolą Ci zyskać pełniejszy obraz danej kancelarii księgowej.
– Przede wszystkim upewnij się, że biuro posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów.
– Dowiedz się, czy aby na pewno jest ono zarejestrowane w KRS.
– Sprawdź, czy biuro ma doświadczenie w prowadzeniu księgowości firm o podobnych rozmiarach jak Twoja. Jeśli bowiem księgowi od zawsze zajmowali się wyłącznie dużymi przedsiębiorstwami, to mało prawdopodobne, że odpowiednio zajmą się tymi małymi.
– Zaczerpnij wiedzy z Internetu! Znajdują się tam prawdopodobnie obiektywne i cenne dla Ciebie opinie byłych oraz obecnych Klientów biura.
Odpowiedni wybór jest niezwykle ważny! Pamiętaj, że w razie ewentualnych błędów księgowych, to Ty odpowiadasz przed Urzędem Skarbowym, a nie Twoje biuro rachunkowe!