Dropshipping to metoda realizacji sprzedaży detalicznej, w której sklep nie przechowuje sprzedawanych produktów we własnym magazynie. Sprzedaż produktów na dużą skalę bez magazynu? Jest to możliwe, ponieważ kiedy klient sklepu internetowego dokonuje zakupu, sprzedawca przesyła informację o treści zamówienia i adresie klienta do swojego dostawcy i kupuje od niego zamówiony projekt. Dostawca następnie przygotowuje całą wysyłkę i przesyła ją pod adres podany w zamówieniu. Kluczowa jest przy tym informacja, skąd pochodzi produkt – jako nadawca występuje sklep internetowy lub jego właściciel. Największą różnicą między dropshipping, a standardowym modelem sprzedaży detalicznej jest to, że sprzedawca nie ma zapasów ani własnych produktów. To model biznesowy, który w ostatnich latach zyskał dużą popularność.
Schemat działania dropshippingu:
- Klient składa zamówienie na produkt w sklepie internetowym sprzedawcy
- Sprzedawca automatycznie lub ręcznie przesyłą dane zamówienia i klienta do dostawcy
- Dostawca pakuje i wysyła zamówienie bezpośrednio do klienta z danymi sklepu
- Klient otrzymuje produkt z informacją, że jest to przesyłka ze sklepu internetowego
Korzyści dropshippingu:
- dochodowy sposób zarobku,
- możliwość uruchomienia sklepu internetowego bez konieczności inwestowania z góry tysięcy złotych na zapasy,
- łatwy sposób na rozpoczęcie działalności,
- firma może być prowadzona z dowolnego miejsca.