Etapy tworzenia strategii marketingu w sieci online:
- Wyznaczanie celów strategii marketingowych – cele muszą być konkretne i mierzalne bez względu na to czy chcesz powiększyć bazę subskrybentów, zwiększyć konwersje czy zdobyć nowych leadów. Na tym etapie trzeba także określić misję firmy, mierzalne wskaźniki oceny efektywności, zadania.
- Grupa docelowa – aby stworzyć właściwą i skuteczną strategię należy poznać odbiorców docelowych: ich potrzeby, zwyczaje zakupowe, preferencje. Te informacje pomogą dopasować się do potrzeb klientów, a Twoja komunikacja będzie sprawna i dostosowana. Im więcej będziesz o nich wiedział, tym lepiej.
- Analiza konkurencji – sprawdź, jak pozycjonują swój produkt, jaką politykę cenową mają, jakich narzędzi promocyjnych używają.
- Kompleksowy audyt witryny – zbadaj, co sprawdziło się do tej pory, a z czym marka ma problem.
- Metody i techniki dotarcia do grupy docelowej poprzez online (w jakich miejscach i w jaki sposób komunikować markę, żeby osiągnąć postawione cele; jakie narzędzia digital będzie wykorzystywać oraz z jaką częstotliwością).
- Zaplanuj harmonogram wdrożeń na najbliższy okres.