Pełna księgowość

W zależności od tego jakie dochody uzyskuje Twoja firma, spółka z o.o. zobowiązana jest do prowadzenia księgowości pełnej lub uproszczonej. Jeśli dochód firmy za rok obrotowy przekracza określony próg wtedy przedsiębiorcy mają obowiązek prowadzić pełną księgowość, a ta najprościej rzecz ujmując wiąże się z prowadzeniem ksiąg rachunkowych. To proces bardziej skomplikowany od prowadzenia małej księgowości, której głównym celem jest obliczenie podatku.

Księgi rachunkowe w spółce z o.o. muszą być starannie prowadzone. Każda transakcja bezgotówkowa, jak i gotówkowa wymaga zapisania. Pozwala to na bieżące analizowanie i kontrolowanie zdarzeń gospodarczych. Jest to istotnie z punktu prowadzenia finansów przedsiębiorstwa. Pełna księgowość uregulowana między innymi Ustawą o Rachunkowości, dostarcza wielu cennych informacji na temat stanu i kondycji firmy.

Księgi rachunkowe w spółce z o.o. można prowadzić samodzielnie, powierzyć je biuru rachunkowemu lub księgowej. To od przedsiębiorcy zależy, który wariant wybierze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *